Test szczelności
i wydajności klimatyzacji

Aby klimatyzacja samochodowa mógła wydajnie i bezawaryjnie pracować musi być szczelny. Jakiekolwiek nieszczelności powodować będą ubytek czynnika r134a/r1234yf, co skutkować będzie obniżeniem wydajności klimatyzacji, a finalnie brakiem działania. Oprócz czynnika roboczego z układu wyciekać będzie także olej smarujący kompresor, co grozi zatarciem tego najdroższego w całym systemie elementu. Nieszczelny przewód przed kompresorem może także powodować zasysanie przez niego powietrza atmosferycznego do układu skutkując jego zawilgoceniem, przeładowaniem i nieprawidłową pracą lub całkowitą awarią.

Wykonując okresowy przegląd klimatyzacji, jak również w przypadku podejrzewania niesprawności w układzie, należy przeprowadzić sprawdzenie szczelności układu. Wykonuje się to poprzez podłączenie do odpowiednich zaworów wysokiego i niskiego ciśnienia specjalnej stacji do obsługi klimatyzacji samochodowej. Urządzenie to samoczynnie odsysa zawarty w układzie klimatyzacji czynnik roboczy, a następnie wytwarza w nim próżnię. Ma to na celu osuszenie układu ze zgromadzonej w nim wilgoci oraz umożliwia – po odczekaniu precyzyjnie odmierzanego czasu – sprawdzenie, czy próżnia wytworzona w układzie utrzyma się. Jeśli nie – oznacza to, że układ jest nieszczelny. Należy wtedy wyszukać miejsce, w którym powstała nieszczelność i element ten naprawić. Drugim o wiele lepszym i dokładniejszym sposobem jest test szczelności gazem: hydrogen (mieszanka 95% azot / 5% wodór). Do pustego układu wpuszcza się hydrogen pod ciśnieniem 15-25 bar i obserwuje na manometrach czy ciśnienie jest stałe czy się zmniejsza. Jeśli jest stałe, wtedy mamy 100% gwarancji, że układ jest szczelny, w przeciwnym wypadku podejmujemy się szukania nieszczelności. Niezawodnym i najbardziej niezawodnym urządzeniem jest elektroniczny tester nieszczelności. Pracujemy na urządzeniach marki REFCO. Zabieg ten często wymaga rozebrania wielu elementów pojazdu (np. żeby dostać się do skraplacza). 

Nawet jeśli nie zamierzamy korzystać z klimatyzacji nie należy zaniedbywać tego rodzaju usterki, gdyż przez powstałą nieszczelność do układu dostawać się będzie wilgoć, powodująca korozję tłoków kompresora i zniszczenie osuszacza klimatyzacji.

Wymiana sprzęgła klocków kół zamość
Geometria naprawa zawieszenia zamość
Odgrzybianie nabijanie klimatyzacji zamość
Potrzebny ci remont silnika, naprawa zawieszenia
a może odgrzybianie lub nabijanie klimatyzacji w Zamośc
lub klimatyzacja samochodowa czy instalacje lpg ?

Warsztat Zamość

Instalacje lpg, Warsztat samochodowy, Mechanik samochodowy, Instalacje lpg stag, Mechanika samochodowa, Remont silnika, Wymiana sprzęgła, Diagnostyka komputerowa, Klimatyzacja samochodowa, Odgrzybianie klimatyzacji, Nabijanie klimatyzacji, Wymiana klocków, Naprawa zawieszenia, Geometria zawieszenia, Wymiana kół, Zamość

Polecam program do warsztatu samochodowego Warsztat24.com, na którym pracuję od lat
Klimatyzacja mechanika samochodowa zamość

Kontakt

ul. Starowiejska 8, 22-400 Zamość,
515-840-869, 535-144-686

ul. Graniczna 2B, 22-400 Zamość,
570-551-408, 604-561-681


pitstop.zamosc@gmail.com

Jesteśmy otwarci

Pon - Pt: 8:00-17:00
Sob: nieczynne
Niedziela: nieczynne
502744

Menu

Copyright 2022 © PIT STOP S.C.Projekt i wykonanie  Remont silnika zamość WGB-Group
Diagnostyka komputerowa zamość, Geometria zawieszenia zamość, Instalacje lpg stag zamość, Instalacje lpg zamość, Klimatyzacja samochodowa zamość, Mechanik samochodowy zamość, Mechanika samochodowa zamość, Nabijanie klimatyzacji zamość, Naprawa zawieszenia zamość, Odgrzybianie klimatyzacji zamość, Remont silnika zamość, Warsztat samochodowy zamość, Wymiana klocków zamość

Remont silnika zamość

Strona korzysta z plików cookies i zapisuje pliki tymczasowe na Twoim komputerze. Pozostając na niej akceptujesz te warunki. Więcej TUTAJ.